ITSM Implementatie en verbetering
Waarom
Hoe
ITSM bereikt zijn doelen door gestructureerde kaders en best practices, zoals ITIL, COBIT, FitSM. Het richt zich op:
> Service strategie – Het afstemmen van IT-diensten op zakelijke prioriteiten.
> Service ontwerp – Het creëren van IT-diensten die voldoen aan zakelijke behoeften.
> Service transitie – Veranderingen beheren en diensten efficiënt implementeren.
> Service operaties – Zorgen voor betrouwbare diensten die consistent voldoen aan SLA’s.
> Continue verbetering – Het bewaken en verbeteren van de prestaties van IT-diensten in de tijd.
Deze principes worden ondersteund door tools en processen, zoals incident management, change management en asset- en configuratiebeheer, om een naadloze servicelevering en governance te waarborgen.
Resultaat
Door ITSM-diensten op een volwassen en efficiënte wijze te implementeren, zal het uw IT-diensten de volgende voordelen opleveren:
> Ononderbroken levering, met minimale downtime waardoor kritieke systemen operationeel blijven wanneer ze het meest nodig zijn.
> Gebruikerstevredenheid, door snellere en betrouwbaardere ondersteuning te bieden, wordt vertrouwen en loyaliteit onder gebruikers gecreëerd.
> Strategische kostenoptimalisatie, met IT-resources die efficiënt worden gebruikt, waardoor verspilling wordt verminderd en rendement op investering wordt gemaximaliseerd.
> Verbeterde naleving en beveiliging, waarborging van gegevens en het voldoen aan industrie standaarden om risicoblootstelling te verminderen.
> Operationele wendbaarheid, waardoor bedrijven zich snel kunnen aanpassen aan veranderende eisen en innovatie kunnen omarmen zonder verstorin
Referenties
Woorden van onze klanten: lees wat anderen zeggen over onze dienstverlening
Heb je een vraag of wil je kennismaken?
Kostenbewust en resultaatgericht: hoe een eerlijke prijs leidt tot betere dienstverlening
Niemand wil te veel betalen, zeker niet binnen de IT-dienstverlening. Maar wat is eigenlijk te veel? Natuurlijk is het mogelijk om diensten tegen een scherpe prijs in te kopen. Toch blijkt in de praktijk dat dit vaak leidt tot onverwachte extra kosten of...
Softwarekwaliteit meten: van onderbuik naar inzicht
Software vormt de ruggengraat van vrijwel elke organisatie. Wanneer u veel matwerk applicaties heeft, is het meten van kwaliteit en onderhoudbaarheid geen nice-to-have, maar een must om de (toekomstige) kosten goed te kunnen managen. Het lastig om objectief...
De kracht van een Sourcingstrategie: van Visie naar Regie
We leven in een tijd waarin technologie, marktdynamiek en organisatiedoelen voortdurend aan veranderingen onderhevig zijn, is een doordachte sourcingstrategie geen luxe. Toch blijft het voor veel organisaties een uitdaging om deze strategie concreet en...
Neem contact op
Heb je vragen? Laat het ons weten.