Zorg dat je de klanttaal spreekt! 

feb 14, 2023

Leestijd: < 1 min

De wereld van offertes van leveranciers is de afgelopen decennia flink geëvolueerd. Ik ontvang maandelijks kwalitatief zeer goede aanbiedingen, die zijn samengesteld met veel zorg en aandacht voor detail. De inhoud is echt goed beschreven, inclusief specifieke oplossingen, tools en processen. Het is een mooi verhaal, waar de leveranciers trots op zijn. 

……En daar gaat het helaas nog te vaak mis. Alle goede bedoelingen die in de aanbieding verwoord staan komen niet met dezelfde waarde en kracht binnen bij de klant. Drieletterige afkortingen van solutions, interne procesbeschrijvingen, maatwerk tooling, etc, alle effort ten spijt, het resoneert veelal niet bij de ontvanger, de klant. 

Maak je vertrouwd met je klant, begrijp wat voor hen van waarde is, en spreek dezelfde taal als zij. Door je oplossing en aanbieding aan te passen aan de communicatie-stijl van je klant, zul je zien dat zij, de klant, de aanbieding en oplossing op de juiste waarde weten te waarderen. 

Heeft dit onderwerp je interesse, heb je relevante ervaringen, ideeën of een andere mening? Ik bespreek ze graag met je. 

Neem contact op

Heb je vragen? Laat het ons weten.

Noordeindseweg 88, 2651CX Berkel en Rodenrijs

010 - 203 66 40