Leveranciersselectie en contractering

Wij leveren resultaten op een pragmatische en effectieve manier.

Waarom

Het selecteren van een nieuwe leverancier is niet iets dat men zomaar doet. Het is een relatie die voor een langere tijd wordt aangegaan en waarde moet toevoegen voor beide partijen. We adviseren de selectie via een dialoogbenadering, zodat partijen elkaar tijdens het proces beter leren kennen. Het resultaat van de dialoog zorgt ervoor dat een definitieve offerte aanvraag alle relevante informatie en verwachtingen bevat.

Hoe

Het selectie- en contracteringsproces voor IT-dienstencontracten omvat doorgaans de volgende stappen:

> Behoeften identificeren: Het beoordelen van de huidige infrastructuur en het vinden van gebieden die verbeteringen behoeven.
> Potentiële leveranciers selecteren: Het opstellen van een lijst van leveranciers die aansluiten bij de eisen en de organisatiecultuur.
> Dialoog voor beter begrip: Het delen van een informatiepakket dat de scope van het project, gewenste resultaten en specifieke eisen of voorkeuren beschrijft.
> Dialoogsessies: De geselecteerde leveranciers uitnodigen voor een dialoogsessie om elkaar beter te leren kennen en inzichten uit te wisselen over hoe de gevraagde diensten beter of uitgebreider kunnen worden beschreven in de definitieve voorstelaanvraag.
> Offerte aanvraag (RFP): De RFP wordt naar een aantal potentiële leveranciers gestuurd, waarin zij worden uitgenodigd een voorstel in te dienen voor de IT-diensten.
> Beoordelen van voorstellen: Het evalueren van voorstellen op basis van de criteria die zijn opgenomen in de RFP, waaronder het voeren van interviews of demonstraties met leveranciers.
> Kiezen van een leverancier: Op basis van de evaluaties selecteert de organisatie een leverancier voor de IT-diensten.
> Contract finaliseren: Het onderhandelen en ondertekenen van een contract met de gekozen leverancier om de overeenkomst te formaliseren.

Resultaat

Door gebruik te maken van het dialoogproces bij het selecteren van uw IT-leverancier, heeft u niet alleen de kans om te beoordelen en te bevestigen dat de diensten van de leverancier aansluiten bij uw specifieke behoeften en up-to-date zijn met de huidige markttrends, maar ook om een sterke werkrelatie met de leverancier op te bouwen. Dit partnerschap is gebaseerd op wederzijds begrip, vertrouwen en open communicatie, wat resulteert in een succesvolle en langdurige samenwerking.

Referenties

Woorden van onze klanten: lees wat anderen zeggen over onze dienstverlening

Heb je een vraag of wil je kennismaken?

Er is meer ná het selecteren van een leverancier

Er is meer ná het selecteren van een leverancier

Het selectieproces kent een duidelijk begin en einde. Het einde wordt bepaald door het moment waarop alle contractdocumenten zijn ondertekend en de handtekeningen op de Master Service Agreement zijn geplaatst.  Het moment waar de rol van de sourcing advisor bij...

Lees meer
Hoe voer je en goed referentiegesprek?

Hoe voer je en goed referentiegesprek?

Een referentiegesprek zou het moment moeten zijn waarop je echt achter de schermen kijkt bij een potentiële leverancier of samenwerkingspartner. Helaas is dat in de praktijk vaak niet zo. Te vaak blijft het bij een beleefd gesprekje vol algemeenheden en is de kans...

Lees meer
Betere dienstverlening begint niet bij het meten, maar bij elkaar écht begrijpen

Betere dienstverlening begint niet bij het meten, maar bij elkaar écht begrijpen

In veel organisaties zie ik nog steeds enorme SLA-documenten voorbij komen. Volgestopt met KPI’s, in de hoop dat ‘meten is weten’ automatisch leidt tot betere dienstverlening. 𝗠𝗮𝗮𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗲𝗻 𝗮𝗹𝗹éé𝗻 𝗯𝗿𝗲𝗻𝗴𝘁 𝗼𝗻𝘀 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗲𝗿𝗱𝗲𝗿 Sterker nog, zo’n benadering maakt de relatie vaak...

Lees meer

Neem contact op

Heb je vragen? Laat het ons weten.

Noordeindseweg 88, 2651CX Berkel en Rodenrijs

010 - 203 66 40