ITSM Implementatie en verbetering
Waarom
Hoe
ITSM bereikt zijn doelen door gestructureerde kaders en best practices, zoals ITIL, COBIT, FitSM. Het richt zich op:
> Service strategie – Het afstemmen van IT-diensten op zakelijke prioriteiten.
> Service ontwerp – Het creëren van IT-diensten die voldoen aan zakelijke behoeften.
> Service transitie – Veranderingen beheren en diensten efficiënt implementeren.
> Service operaties – Zorgen voor betrouwbare diensten die consistent voldoen aan SLA’s.
> Continue verbetering – Het bewaken en verbeteren van de prestaties van IT-diensten in de tijd.
Deze principes worden ondersteund door tools en processen, zoals incident management, change management en asset- en configuratiebeheer, om een naadloze servicelevering en governance te waarborgen.
Resultaat
Door ITSM-diensten op een volwassen en efficiënte wijze te implementeren, zal het uw IT-diensten de volgende voordelen opleveren:
- Ononderbroken levering, met minimale downtime waardoor kritieke systemen operationeel blijven wanneer ze het meest nodig zijn.
- Gebruikerstevredenheid, door snellere en betrouwbaardere ondersteuning te bieden, wordt vertrouwen en loyaliteit onder gebruikers gecreëerd.
- Strategische kostenoptimalisatie, met IT-resources die efficiënt worden gebruikt, waardoor verspilling wordt verminderd en rendement op investering wordt gemaximaliseerd.
- Verbeterde naleving en beveiliging, waarborging van gegevens en het voldoen aan industrie standaarden om risicoblootstelling te verminderen.
- Operationele wendbaarheid, waardoor bedrijven zich snel kunnen aanpassen aan veranderende eisen en innovatie kunnen omarmen zonder verstorin
Referenties
Woorden van onze klanten: lees wat anderen zeggen over onze dienstverlening
Heb je een vraag of wil je kennismaken?
Geen XLA zonder SLA
In veel IT-trajecten staat de SLA (Service Level Agreement) centraal, duidelijke afspraken over prestaties als uptime, responstijden en beschikbaarheid (het fundament op orde). Maar de echte toegevoegde waarde zit niet alleen in het nakomen van die afspraken, maar...
Sourcing strategie en de impact op je IT-kosten
In veel organisaties vormt IT een steeds grotere kostenpost, maar ook een cruciale drijfveer voor innovatie en continuïteit. De manier waarop een organisatie haar IT-sourcingstrategie inricht, of IT-activiteiten intern uitvoert, uitbesteedt of in de cloud onderbrengt,...
Slimmer, scherper, samen
Onze aanpak maakt daadwerkelijk het verschil voor organisaties die te maken hebben met IT- en sourcingvraagstukken. Door te werken vanuit een pragmatische en effectieve methode, gericht op samenwerking, aangevuld met inhoudelijke kennis en duidelijke resultaten,...
Neem contact op
Heb je vragen? Laat het ons weten.














