ASICS – ITSM Improvement

Sinds 2020 ondersteunen we ASICS Global IT met hun IT-sourcingstrategie, sourcing selectieprocessen en ITSM-procesverbeteringen. In onze aanpak betrekken we de mensen van ASICS bij onze projectteams om kennis te delen en de continuïteit voor de toekomst te waarborgen. Naast de specifieke sourcingprojecten helpen we ASICS als vertrouwde adviseur bij al hun IT-sourcinguitdagingen, markt- en technologische inzichten en ontwikkelingen, en serviceverbeteringen.

De visie van ASICS is om een digitaal gedreven bedrijf te worden dat innovatie, productontwikkeling, productie, faciliteiten en (gebruikers)gemeenschappen ondersteunt. Om deze doelen te bereiken, wordt een robuuste en veilige IT-infrastructuur en bedrijfsapplicatieoplossing geleverd aan de wereldwijde organisatie en regio’s van ASICS. ASICS Technology B.V. (ATB) implementeert, faciliteert en ondersteunt de gehele ASICS-organisatie met cloudtechnologieën, connectiviteit, ERP-software en beveiligingsoplossingen.

ATB verzorgt het beheer en de gedachte-leiderschap van deze generieke architectuur, beleidsregels en services om de wereldwijde bedrijfskritische workloads te ondersteunen en stabiele prestaties te garanderen die meebewegen met de wendbaarheid van de business.

De IT Service Management-processen zijn cruciaal om deze doelen te ondersteunen en te waarborgen. ASICS heeft ons gevraagd om inzicht te krijgen in de huidige ITSM-procesvolwassenheid en advies te krijgen over verbeteringen die aansluiten bij hun toekomstige doelen.

Aanpak

Om aan de behoeften van ASICS te voldoen, stellen we een stapsgewijze aanpak voor:

  1. Strategie- en Visieworkshop – om de doelen en het volwassenheidsniveau te bepalen dat ASICS op termijn wil bereiken.
  2. ITSM-beoordeling – duidelijke inzichten in de huidige situatie, de uitkomsten worden getoetst aan de strategische doelen en gap-analyses bepalen de activiteiten en prioriteiten.
  3. Serviceontwerp – bestaat uit procesbeschrijvingen, bewustwordingssessies, educatie, service-implementatie en het opstellen van een servicecatalogus.
  4. ITSM-procesbeheer – beheren, rapporteren en continu verbeteren van de belangrijkste ITSM-processen.

Nadat het binnen ATB is geïmplementeerd, kunnen we de stappen voor elke regio herhalen en afstemmen op hun behoeften.

Neem contact op

Heb je vragen? Laat het ons weten.

Noordeindseweg 88, 2651CX Berkel en Rodenrijs

06 - 24 86 53 37